اتو اسنوا

اتو اسنوا

اتو کردن

اتو یک وسیله گرم (آهن) برای از بین بردن چین و چروک از پارچه است. گرمایش آن معمولاً بسته به پارچه در دمای 180 تا 200 درجه سانتیگراد انجام می شود. اتو کردن با شل شدن پیوندهای بین مولکولهای پلیمر زنجیره بلند در الیاف ماده کار می کند. در حالی که مولکول ها داغ هستند ، الیاف با وزن آهن صاف می شوند و هنگام خنک شدن شکل جدید خود را حفظ می کنند. برخی پارچه ها ، مانند پنبه ، برای شل کردن پیوندهای بین مولکولی نیاز به اضافه کردن آب دارند. بسیاری از پارچه های مدرن (که در اواسط قرن بیستم یا بعد از آن توسعه یافته اند) به دلیل نیاز به اتو کم و بیش تبلیغ می شوند. لباس های مطبوعاتی دائمی برای کاهش اتو کردن مورد نیاز با ترکیب پلی استر مقاوم در برابر چروک و پنبه تولید شده است.

گفته میشود که اولین استفاده از فلز گرم شده برای لباس "اتو" در چین اتفاق افتاده است. آهن برقی در سال 1882 توسط هنری دبلیو سیلی اختراع شد. سیلی در 6 ژوئن 1882 "فلتیرون برقی" خود را ثبت کرد (ثبت اختراع ایالات متحده با شماره 259،054)

بیشتر بخوانید: انواع یخچال و مزیت آنها

تجهیزات

اتو وسیله ای کوچک است که برای از بین بردن چین و چروک از پارچه استفاده می شود. همچنین به عنوان اتولباس ، یا اتو صاف کننده شناخته می شود.

 

بیشتر اتو کردن روی تخته اتو(یک میز کوچک)، قابل حمل و تاشو با یک سطح مقاوم در برابر حرارت انجام می شود. برخی از تخته های اتو در رده تجاری دارای یک عنصر گرمایش و یک خلاء با استفاده از پدال برای بیرون کشیدن هوا از طریق تخته و خشک کردن پوشاک هستند.

در 15 فوریه 1858 دبلیو واندنبورگ و جی. هاروی یک میز اتو را ثبت کردند که اتو کردن آستین و پاهای شلوار را تسهیل می کرد. تخته اتو قابل حمل تاشو برای اولین بار در سال 1875 در کانادا توسط جان B. پورتر ثبت اختراع شد. این اختراع همچنین شامل یک صفحه پرس قابل جابجایی بود که برای آستین ها استفاده می شد. در سال 1892 سارا بوون در ایالات متحده حق ثبت اختراع را برای پیشرفت در صفحه اتو به دست آورد و امکان اتو با کیفیت بهتر را برای آستین های پیراهن فراهم کرد.

ارائه دهندگان لباسشویی و شستشوی کامل خدمات تجاری معمولاً برای انجام بیشتر کارهای اتو لباس از دستگاه بزرگی به نام بخار پرس استفاده می کنند. از طرف دیگر ممکن است از آهن دوار استفاده شود.

 

از نظر تاریخی ، مغازه های خیاطی بزرگتر شامل بخار پرس های بزرگ بودند که برای گرم کردن سریع و کارآمد بیشتر و  چندگانه استفاده می شدند. در بسیاری از کشورهای در حال توسعه ، یک دسته از آهن جامد ، که به طور متناوب از یک منبع گرمایش واحد گرم می شود ، برای فشار دادن لباس در مراکز تجاری کوچک استفاده می شود.

ماشینهای مختلفی برای اتوماسیون اتو کردن به عنوان Effie و Panasonic Sustainable Maintainer نشان داده شده است. هر دو دستگاه به طور جداگانه لباس را اتو می کنند.

تنظیم دما در اتو چگونه کار می کند؟

کار یک اتو الکتریکی بسیار ساده است - جریان را از شبکه می گیرد و توسط یک سیم پیچ درون آن را گرم می کند. سپس این گرما به صفحه پایه منتقل می شود که بر روی لباس فشار می یابد تا چین ها را از بین ببرد.

وقتی یاد گرفتید چگونه لباس های خود را اتو كنید ، احتمالا با مشکلاتی مواجه شوید. اتو ممکن است بدون هیچ دلیلی روشن، خاموش شود.اگر این موضوع اذتتان کرد باید بگویم خوشبختانه ، این ویژگی "قطع خودکار خودکار" است.

شما تقریباً مطمئناً این عملکرد خودکار روشن / خاموش را در اتو های برقی مشاهده کرده اید ، اما آیا می دانید چگونه کار می کند؟ چگونه آهن می داند چه موقع قدرت را قطع می کند؟ مهمتر از همه ، چگونه آهن در واقع چنین کاری را انجام می دهد؟

بیشتر بخوانید: مایکروفر و کاربرد آن

ترموستات در اتو برقی چه کاری انجام می دهد؟

مهمترین مؤلفه ای که به تنظیم دما در آهن برقی کمک می کند ،"ترموستات" است. همه از ترموستات ها در رابطه با سیستم های تهویه مطبوع ، کولرهای آبی ، حفظ تعادل دما در خانه و تعدادی از لوازم دیگر که در کنترل دما کار می کنند شنیده اند.

عملکرد اصلی یک ترموستات را می توان فقط از این اسم استخراج کرد. کلمه از دو کلمه یونانی تشکیل شده است: "ترمو" (گرما) و "statis" (وضع موجود یا ثابت). همانطور که از این نام پیداست ، وظیفه اصلی ترموستات ثابت نگه داشتن حرارت در یک تنظیم معین است.

کار اتو برقی

اتو الکتریکی که برای فشار دادن بافت های داخل پوشاک خود از آن استفاده می کنیم ، حاوی ترموستات نیز هست، که اطمینان می دهد اگر در حالت روشن  نگه داشته شود یا برای مدت طولانی نگه داشته نشود ، گرم نمی شود. بیایید نگاهی دقیق به نحوه عملکرد مکانیسم بیندازیم.

اتو الکتریکی برای از بین بردن چین و چروک لباس ، به ترکیب اصلی گرما و فشار متکی است. هنگامی که یک جریان الکتریکی از طریق سیم پیچ (یا هر عنصر گرمایش دیگری که در آهن موجود است) عبور می کند ، بسیار داغ می شود. سپس این گرما از طریق هدایت به صفحه پایه (سطح صافی که در هنگام اتو زدن در برابر لباس قرار می دهید) منتقل می شود ، که زیبایی و ظرافت را به لباس شما میدهد .

با این حال، اگر اتو به طور مداوم ازمنبع تغذیه می کشد، عنصر گرمایش همچنان داغ تر می شود. این باعث اتلاف انرژی زیادی می شود (زیرا اتو حتی در چند دقیقه برق زیادی مصرف می کند) لباس شما را خراب می کند و در بدترین حالت باعث بروز حوادث ناگوار (و به طور بالقوه خطرناک!) می شود.

بنابراین ، ضروری است که اتوی شما تا دمای خطرناکی گرم نشود. اینجاست که ترموستات وارد عمل می شود.

منبع: en.wikipedia.org

نظرات بازدیدکنندگان