نحوه استفاده صحیح از هود آشپزخانه

نحوه استفاده صحیح از هود آشپزخانه

نحوه استفاده صحیح از هود آشپزخانه

هودهای آشپزخانه با استفاده از فن و فیلتر داخلی ، از اجاق گاز دود و گرما را جدا می کنند. درب های محدوده آنها معمولاً به صورت پشتی متناسب با اجاق گاز خریداری می شوند، اما همچنین می توان آنها را جداگانه خریداری کرد. اگرچه نصب وسایل بزرگ توسط متخصصان امری طبیعی است ، اما بدون کمک و با ابزارهای مناسب می توانید هود آشپزخانه خود را نصب کنید. از مراحل زیر برای نصب هود برد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب و خرید هود آشپزخانه

نحوه نصب هود

در صورت وجود، برد قدیمی هود خود را بردارید. با شل کردن تمام مهره های سیم و جدا کردن اتصالات ، سیم های موجود در نزدیکی چراغ هود قدیمی را جدا کنید. در مرحله بعدی ، پیچ های کاپوت را در جای خود شل کنید سپس هود را به آرامی از پیچ ها بلند کنید ، کاپوت را پایین بیاورید و پیچ های شل شده را جدا کنید.

هود جدید

هود متناسب جدید خود را خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که هود محدوده به اندازه کافی بزرگ است تا بتوانید اجاق گاز را بپوشانید و فضا را در بالای اجاق گاز حداقل 24 اینچ (60.96 سانتی متر) را بگیرد. در صورت امکان ، هود جدیدی را خریداری کنید که حداقل یک اینچ (2.5 سانتی متر) از هر چهار طرف منطقه آشپزی خود را در بر داشته باشد.

یک هود با رتبه صحیح CFM خریداری کنید(امتیاز cfm بیانگر این است که هوا در هر دقیقه چه اندازه یا چند فوت می تواند در ان جریان پیدا کند. برای پیدا کردن امتیاز مناسب cfm برای آشپزخانه خود ، اندازه مربع آشپزخانه خود را 2 برابر کنید. 250 cfm مقدار قابل توجهی برای یک آشپزخانه با اندازه متوسط ​​است ، در حالی که اندازه 400 cfm عالی است.
اطمینان حاصل کنید که هود محدوده ای که خریداری می کنید اندازه صحیحی است که متناسب با آشپزخانه شما باشد. متداول ترین اندازه های آن 36in ، 48in و 60in است.
اطمینان حاصل کنید که تهویه یک هود از محل مناسب در دیوار تخلیه می شود. دود هودها یا از طریق کابینت های بالا یا از طریق دیواره تخلیه خواهند شد. اگر قصد خرید یک هود برد جدید را دارید و با یک لوله دریچه از پیش موجود سر و کار دارید ، مطمئن شوید که هر دو به راحتی وصل می شوند. به عنوان مثال ، اگر برد از تهویه کابینت (بالایی) پشتیبانی کند اما لوله منفذ موجود شما مستقیماً از پشت دریچه از دیواره عبور کند ، در اتصال این دو مشکل بوجود خواهد آمد.

 

درپوش هود

درپوش هود برد و همچنین فن و فیلتر را از زیر آن جدا کنید. ابتدا فیلترها را جدا کنید ، سپس از پیچ گوشتی استفاده کنید تا پانل های زیرین آن خارج شود.مرحله بعد اتصال کانال است که معمولاً به قسمت زیرین تابلوهای پایین متصل است ، پیچ ها را شل کنید تا از خسارت هنگام حمل و نقل جلوگیری کنید. در آخر، مجرای سوراخ شده را از قسمت پشت هود جدا کنید. برای این کار از یک پیچ گوشتی شکاف دار و یک چکش استفاده کنید ، اما حتما به آرامی کار کنید تا به هیچ فلزی در اطراف آن آسیب نرسانید.

برای ایمنی، برق را برای اتصال دامنه در صفحه اصلی  خاموش کنید. در مرحله بعد مطمئن شوید که سوئیچ های روشنایی و برق در هود قدیمی خاموش هستند.

اگر هود برد شما یک افزونه است ، فقط آن را جدا کنید و از این مرحله رد شوید.

بیشتر بخوانید: ویژگی های یک هود خوب

 

تهویه مناسب برای هودهای هواکش

اگر درعوض یک هود برد دریچه قدیمی را با یک نوع جدید جایگزین کرده اید ، دیگر نیازی به نصب مجرای ساختمانی یا سوراخ کردن مستطیل شکلی ندارید. اما اگر در حال نصب محدوده تهویه هستید که قبلاً هیچ یک از آنها وجود نداشت، یا بعد از خارج کردن قسمت چرخشی ، باید کمی کار اضافی را انجام دهید.

از الگوی (یا دستورالعملهای) موجود در دفترچه کاپوت هود خود استفاده کنید تا نقطه ای را در دیوار یا کابینت برای بریدگی دریچه مشخص کنید. بیشتر هودهای برد با الگوی تولید کننده تولید می شوند. از یک سطح لیزر یا شی مناسب استفاده کنید تا به شما در مشخص کردن نقطه دقیق روی دیوار کمک کند. سپس قالب خود را با وسط دیوار هماهنگ کنید و نوار آن را بچسبانید. شما آماده برای شروع حفاری برای نصب هستید. البته قطع دیواره باید کاملاً با نقطه ی حذفی در کاپوت برد مطابقت داشته باشد.

در صورت نیاز ، برای سیم کشی برق نیز حفاری کنید. اگر با کار برق آشنایی ندارید ، با یک برقکار تماس بگیرید تا کار را برای شما مشخص کند.

 
سوراخ را برش دهید. از یک مته یا اره مخصوص دیوارپوش برای برش دادن قسمت دیواره استفاده کنید تا شکل دلخواه خود را به دست آورید.
 

برخورد با موانع

اگر در حین قطع یا باز شدن دریچه هود ، با لوله کشی مواجه شوید ، مجبور به حذف آن می شوید. جایی بزرگتر در دیوار  باز کنید تا بتوانید آزادانه کار کنید. سپس ، شما باید سه کار اصلی را انجام دهید:

لوله را مجدداً لحیم کنید تا کاملا باز شود.
شکاف های 1x 3 را در قسمت بالا و پایین دیوار برای پشتیبانی از دیوار جدید ایجاد کنید.
قسمت جدید دیوار را سوراخ کنید ، نوار کنید تا سوراخ را به طور کامل بپوشانید.

 
به یاد داشته باشید  لوله ی تحویه دود هود باید از مجاری خارج از خانه عبور کن.
منبع: www.wikihow.com
 

نظرات بازدیدکنندگان