نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی چگونه کار میکند؟

اصولاً ماشین ظرفشویی روباتی است که ظروف کثیف را تمیز کرده و شستشو می دهد. انسان مجبور است ظرفها را بار کند ، مواد شوینده را اضافه کند ، چرخه های مناسب شستشو را تنظیم کرده و آن را روشن کند ، اما ماشین ظرفشویی به تنهایی یکسری عملکردها را انجام می دهد. یک ماشین ظرف شویی:

آب را اضافه می کند
آب را تا دمای مناسب گرم می کند
دستگاه پخش کننده شوینده را در زمان مناسب باز می کند
آب را از طریق جت شلیک می کند تا ظرف ها تمیز شوند
آب کثیف را تخلیه می کند
برای شستشوی آنها آب بیشتری را روی ظروف اسپری کنید
دوباره خودش را تخلیه می کند
اگر کاربر آن تنظیم را انتخاب کرده است ، آب را گرم می کند تا ظرف ها را کاملا تمیزکند

علاوه بر این ، ماشین های ظرفشویی خود را رصد می کنند تا اطمینان حاصل کنند که همه چیز به درستی در حال اجرا است. یک تایمر (یا یک کامپیوتر کوچک) طول هر چرخه را تنظیم می کند. یک سنسور برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد و یا صدمه دیدن ظروف شما ، دمای آب و هوا را تشخیص می دهد. یک سنسور دیگر می تواند بگوید که آیا سطح آب خیلی زیاد شده است و عملکرد تخلیه را فعال می کند تا از سرریز شدن ماشین ظرفشویی جلوگیری شود. برخی از ماشین های ظرفشویی حتی دارای سنسورهایی هستند که می توانند کثیفی آب از بیرون ظرفها را تشخیص دهند. هنگامی که آب به اندازه کافی واضح و شفاف است ، ماشین ظرفشویی می داند که ظروف تمیز هستند.

در این مقاله ، ما دقیقاً در مورد چگونگی کار ماشین ظرفشویی ، چگونگی استفاده صحیح از آن و اینکه چه ویژگی هایی برای هنگام خرید ماشین ظرفشویی مناسب است، صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: فناوری هوشمند برای اجاق گاز

داخل ماشین ظرفشویی

اگرچه ماشین های ظرفشویی ضد آب هستند ، اما در واقع آنها را با آب پر نمی کنند. فقط یک حوضچه کوچک در پایین پر می شود. در آنجا عناصر گرمایش آب را تا 130 تا 140 درجه فارنهایت گرم می کنند. سپس پمپ آب را تا جت های آب فرو می برد ، جایی که مجبور است بیرون بیاید و در برابر ظروف کثیف پاشیده شود. مانند شلنگ باغی بدون نازل تصور کنید - اگر انگشت شست خود را در قسمت انتهایی شیلنگ قرار دهید و فضای بیرون آمدن آب را کم کنید ، با زور بیشتر اسپری می شود. جت های ماشین ظرفشویی با همان اصل کار می کنند. نیروی آب همچنین باعث می شود بازوهایی که جت های اسپری را نگه می دارند ، درست مانند یک آبپاش چمن بچرخند.

پس از اتمام شستشو ، آب مجدداً وارد حوضچه تخلیه می شود ، جایی که پمپ آب را از ماشین ظرفشویی بیرون می آورد. بسته به نوع ماشین ظرفشویی ، آب تخلیه ممکن است به داخل لوله های زیر سینک شما برود.

مرحله آخر در یک چرخه شستشو اختیاری است - چرخه خشک. عنصر گرمایش در پایین ماشین ظرفشویی هوا را درون آن گرم می کند تا به خشک شدن ظروف کمک کند. برخی از افراد فقط برای صرفه جویی در مصرف انرژی و آب به آنها اجازه می دهند بدون گرما خشک شوند.

ماشین های ظرفشویی خیلی مکانیکی نیستند. در بخش بعدی به قسمت های اصلی یک ماشین ظرفشویی اصلی می پردازیم.

نحوه استفاده از ماشین ظرفشویی

در حالی که بسیاری از خانه ها با ماشین ظرفشویی همراه هستند ، شما ممکن است برای اولین بار که یک خانه داشته اید به مکانی منتقل شوید. اگر مطمئن نیستید که چگونه از ماشین ظرفشویی استفاده کنید ، روند کار بسیار ساده است. ظروف را با دقت بارگیری کرده و چرخه مناسب را انتخاب کنید. بگذارید ماشین ظرفشویی یک چرخه کامل را اجرا کند. سپس ظروف خشک را بردارید. به صورت دوره ای ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید.

آبکشی ظروف

ظروف خود را بشویید. اگر به راحتی ظرف های ظرفشویی خود را بشویید ، تمیز نمی شوند. قبل از قرار دادن ظروف خود در واشر ، آنها را از زیر شیر آب از سینک ظرفشویی عبور دهید تا مواد غذایی ، چاشنی ها و مواد دیگر از بین برود.لازم نیست این ظروف قبل از قرار دادن آنها در سینک ، کاملاً صیقل داده شوند. با این حال ، آنها باید قبل از شستن از مواد غذایی اضافی عاری باشند.

بارگیری قفسه ها

قفسه پایین را بارگیری کنید. در قفسه پایین ، ظروف مانند گلدان ، قابلمه ، ظروف قابلمه ، کاسه و بشقاب را بارگیری کنید. اطمینان حاصل کنید که تمام ظروف شما با نازل اسپری ماشین ظرفشویی شما روبرو هستند. همه چیز را کمی پایین بکشید. این کاربه اطمینان بیشتر از تمیز کردن کمک می کند.

همچنین باید وسایل نقره را در قفسه ظروف نقره ای بارگیری کنید.
بشقاب های تخت و کفگیرها باید در نزدیکی پشت ماشین ظرفشویی قرار گیرند.
اطمینان حاصل کنید که ظروف استیل و نقره ای لمس نمی شوند. اگر در حین شستن لمس شوند ، این می تواند یک واکنش شیمیایی باشد که به ظروف شما آسیب می رساند.

رک بالایی را بارگیری کنید. لیوان ها در قسمت ردیف بالا قرار می گیرند.صورت ها را در ماشین ظرفشویی به پایین بچسبانید و تا حد ممکن زاویه آنها را جوری قرار دهید تا در معرض آب پاش ها قرار گیرند. هنگام شستن لیوان های شراب ، حتما آنها را زاویه بزنید تا در شستشو تکان نخورند. لیوان های شراب به راحتی در ماشین ظرفشویی می شکنند.
شاید بهتر باشد دست لیوان های شراب گران را بشویید.

بیشتر بخوانید: مقایسه بهترین برند های اجاق گاز

اضافه کردن مواد شوینده

از مقدار صحیح مواد شوینده استفاده کنید. شما به مواد شوینده زیادی احتیاج ندارید. مواد شوینده بیش از حد می تواند باعث شود که باقی مانده صابون به ظروف بچسبد. برچسب مواد شوینده خود را بررسی کنید تا ببینید چقدر می توانید اضافه کنید. بیشتر اضافه نکنید ، حتی اگر ظروف شما بسیار کثیف است.

در صورت امکان سبکترین چرخه را اجرا کنید. برای صرفه جویی در مصرف آب ، معمولاً باید سبکترین چرخه ماشین ظرفشویی خود را انتخاب کنید. اگر ظروف شما خیلی کثیف نیستند ، این کار باید آنها را کاملاً تمیز کند. ظروفي كه معمولاً در هفته براي خوردن ، نوشيدن و پخت و پز از آنها استفاده مي كنيد بايد در يك چرخه طولانی تميز شوند.
یک چرخه شدیدتر برای ظروف کثیف تر انتخاب کنید. ظروف بسیار کثیف ، مانند مواردی که برای پخت و پز سنگین استفاده می شود ، ممکن است نیاز به شستشوی قوی تری داشته باشند. معمولاً با جابجایی یک شستشوی سبک به یک شستشوی معمولی ، بیشترغذاهای مانده را تمیز می کنید. ظروف دارای لکه ها را می توان با استفاده از یک شستشوی سنگین شستشو داد. ظروف روغنی از شستشوی کم دما بهره مند می شوند.
منبع: www.wikihow.com

نظرات بازدیدکنندگان