نحوه استفاده از ماشین لباسشویی

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی

نحوه استفاده از ماشین لباسشویی

ماشین های شستشو فوق العاده راحت و با کاربرد لوازم خانگی هستند. اگر تازه کار هستید یا برای اولین بار مشغول انجام کارهای مختلف لباسشویی خود هستید ، نترسید. به راحتی می توانید کار با ماشین لباسشویی را بیاموزید ، یاد بگیرید که کدام ماده شوینده و نرم کننده برای کدام نوع از لباس ها است و ازخراب شدن یا تغییر رنگ لباس های شما جلوگیری می کند.

برچسب ها را برای دستورالعمل ویژه شستشو بررسی کنید. بیشتر لباس ها قابل شستشوی با ماشین هستند ، اما همیشه برای راهنمایی های بیشتر برچسب ها را بررسی کنید. اگر از آب گرم برای شستشو استفاده می کنید ممکن است برخی لباس ها کوچک شوند. برخی ممکن است بتوانند سفید کنندگی را کنترل کنند و بعضی دیگر نه. و بعضی از لباس ها را نمی توان در دستگاه شستشو قرار داد ، مانند پارچه هایی که از جنس ابریشم و یا ظرافت خاصی هستند. همیشه برچسب را با دقت بررسی کنید.

لباس هایی را که برچسب آن فقط "شستشوبا دست" یا "فقط تمیز کردن " است ، کنار بگذارید.
در بیشتر پیراهن ها ، برچسب های مراقبت از لباس در قسمت سمت چپ پیراهن یا داخل ناحیه گردن قرار دارد.
در اکثر شلوارها ، برچسب های مراقبت از لباس در قسمت داخلی پشت شلوار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: مقایسه بهترین برند های اجاق گاز

انتخاب لباس متناسب با رنگ

لباس های شسته شده خود را متناسب با "رنگ" جدا کنید. رنگ های موجود در لباس، هنگام شستشو رنگ خود را از دست می دهند. رنگ می تواند بر روی لباس های دیگر نشت کند و به کل به لباس های شما آسیب برساند. ابتدایی ترین روش برای مرتب کردن لباس های شما جدا کردن لباس های تیره از روشن و شستن آنها به طور جداگانه است. حتی می توانید آنها را با دقت بیشتری با رنگ مرتب کنید.

تیره شامل رنگ هایی مانند سیاه ، خاکستری ، بلوز تیره ، قرمز تیره و بنفش های تیره است.
لباس های روشن  شامل رنگهای پاستلی مانند سفیده ، زرد ، صورتی و... هستند.
شلوار جین یا جین های تیره که مخصوصاً رنگ آنها نشت می کند و باید با بار جداگانه  بشویید.

انتخاب لباس ها متناسب با وزن آن ها

لباس های خود را بر اساس وزن پارچه مرتب کنید. علاوه بر این یا روش دیگر، می توانید با مرتب کردن پارچه های سنگین تر از پارچه های سبک وزن ، لباس های خود را در برابر سایش و پارگی در ماشین لباسشویی محافظت کنید. بیشتر ماشین های لباسشویی لباس ها را می چرخانند و پرت می کنند و تشدید اضافی پارچه های سنگین ممکن است پارچه ها را خراب کند. همچنین ، اگر شما در حال شستن یک بار ظریف یا سبک وزن هستید ، تنظیمات و دمای چرخه با یک بار پارچه سنگین تر متفاوت خواهد بود.

شست و شو لباس هایی مانند لباس زیر ، جوراب شلواری و ابریشم قابل شستشو باید جداگانه شسته شود.
پارچه های سنگین شامل مواردی مانند شلوار پنبه ای سنگین ، حوله حمام ، ژاکت یا ... است.
اگر مرتب سازی بر اساس پارچه را انجام می دهید ، می توانید از نیاز به شستن بارهای مختلف رنگ ، انرژی و هزینه زیادی صرفه جویی کنید.

لباس های ظریف را درون کیسه های شستشوی قرار دهید. به جای شستشوی ظرافت ها به طور جداگانه ، می توانید ظرافت ها را درون کیسه های شستشوی مش قرار دهید تا در برابر سایش و پارگی شدید از آنها محافظت شود. کیسه های شستشوی می توانند در اندازه های مختلفی وارد شوند اما به طور کلی برای محافظت از تنها یک یا چند قطعه پوشاک استفاده می شوند. می توان آنها را با یک بار معمولی شستشو داد.

جدا کردن لباس های لکه دار

لباس لکه دار را جدا کنید. قبل از اینکه آن ها را داخل شستشو قرار دهید ، برخی لک ها به درمان خاصی احتیاج دارند. بدترین لکه ها که نیاز به پیش درمانی دارند گریس و لکه های روغنی هستند.

از شستن یا خشک کردن لباسهای لکه دار در دستگاه خودداری کنید. لکه های خاصی هنگام افزودن گرما تنظیم می شوند و حذف آنها دشوار است.

انواع چرخه ی شت و شو

چرخه شستشوی مناسب را انتخاب کنید. چرخه شستشو از دو سرعت مهم تشکیل شده است: سرعتی که در آن لباس را با هم می چرخاند یا لباس را با آب می ریزد و سرعتی که آب را از روی لباس می چرخاند. بسته به آنچه در حال شستشو هستید ، چرخه شستشوی مورد نظر شما باید با چه نوع پارچه ای که شستشو می دهید مطابقت داشته باشد تا به حداکثر نظافت و همچنین محافظت از لباس شما کمک کند.

چرخه ی عادی

چرخه عادی: این چرخه با یک رویکرد سریع پیش می رود - سریع متلاشی می شود و سریع می چرخد. به تمیز کردن لباس های بسیار کثیف و عرق شده کمک می کند و همان چیزی است که شما به احتمال زیاد به طور مرتب از آن استفاده خواهید کرد. پارچه های محکم مانند پنبه ، کتانی ، جین ، حوله و ملافه بسیار مناسب در یک چرخه طبیعی است.

چرخه ی دائم

دائم یا پرم پرس: این چرخه با یک رویکرد سریع / کند انجام می شود. برای جلوگیری از ایجاد چین و چروک پارچه ها نیاز به همزن سریع دارند اما یک چرخش آهسته نیز دارند. از این چرخه برای الیاف مصنوعی مانند ریون ، گره ، پلی استر و استات استفاده کنید. الیاف مصنوعی به قرص شناخته می شوند ، یا باعث ایجاد توپ های کوچکی از فیبر می شوند وچرخش آهسته به جلوگیری از قرص کمک می کند.

چرخه ی ظریف

چرخه ظریف: در این چرخه از یک روش آهسته / کند استفاده می شود ، باعث کاهش اضطراب و جلوگیری از ساییدگی می شود. با این حال ، با تمیز کردن آهسته آن ، سطح تمیزی نیز کاهش می یابد. این چرخه برای پوشاک خاص یا ویژه مانند لباس زیر زنانه ، لباس های سنگ دوزی ، پارچه های بافته شده یا گشاد یا پارچه های ظریف مانند جوراب شلواری استفاده می شود.

چرخه های ویژه

چرخه های ویژه: مدل های جدید ماشین های لباسشویی دارای چرخه های خاصی هستند که کارهایی مانند ضدعفونی کردن ، بخار، یا محافظت از سفید و از بین بردن لکه ها را انجام می دهند. برای توضیحات بیشتر درباره کارهایی که هر چرخه ویژه انجام می دهد ، با راهنمای دستگاه خود مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: "Ecobubble" چگونه کار می کند

تنظیم دمای آب

دمای آب را تنظیم کنید. از نظر تئوری ، هرچه آب گرمتر باشد ، لباس ها تمیز تر است. آب گرم میکروب ها را بهتر ضد عفونی کرده و از بین می برد ، مواد شوینده را به طور مؤثر حل می کند و دانه های ساخته شده را از بین می برد تا لباس ها روشن تر و تمیز به نظر برسند. با این حال ، در برخی موارد ، آب گرم می تواند لباس ها را خراب کند ، پارچه ها را محو کند ، لکه های خاصی را در آن قرار دهد و می تواند برای صورتحساب انرژی شما بسیار گران باشد. بنابراین درجه حرارت آب را انتخاب کنید که پارچه های شما متناسب با آن باشند.

از آب خنک در چرخه ظریف برای لباس های ظریف ، مواردی که رنگ هایی دارند که ممکن است نشت کند ، یا لباس هایی که زیاد کثیف نیستند ، استفاده کنید.
از آب گرم در چرخه مطبوعات دائمی ، رنگهای تیره و بارهای نسبتاً کثیف استفاده کنید.
از آب داغ برای حوله های حمام و آشپزخانه ، ملافه ، پارچه های محکم یا هر چیز بسیار خاکی استفاده کنید.
آب سرد مقرون به صرفه ترین روش شستشوی لباس است. حدود 90 درصد انرژی مورد استفاده در چرخه شستشوی گرم برای گرم کردن آب استفاده می شود.
برای برخی از ماشین آلات ، دمای آب مطابق با چرخه ای که شما انتخاب می کنید از پیش تعیین شده است. به عنوان مثال ، یک چرخه طبیعی به احتمال زیاد از آب گرم که 30 درجه سانتیگراد یا 40 درجه سانتیگراد است (85 درجه فارنهایت تا 75 درجه فارنهایت) استفاده می کند.

استفاده از نرم کننده

ماشینهای لباسشویی معمولاً دارای کشوهایی جهت پخش مواد شوینده هستند و محفظه جداگانه‌ای برای قرار دادن نرم کننده یا سفیدکننده پارچه دارند. دستگاه شما مواد شوینده را در لحظه مناسب برای  توزیع می کند.
ماشین های لباسشویی با بارگیری بالا نیاز دارند که قبل از شروع چرخه ، مواد شوینده را به درستی در طبل بریزید. بهتر است مواد شوینده خود را قبل از بارگیری لباس خود اضافه کنید تا غلظت بالای مواد شوینده باعث لک شدن لباس شما نشود. و در بعضی موارد ، بهتر است شیر آب را روشن کنید تا مواد شوینده قبل از اینکه لباس خود را بارگیری کنید ، حل شود.
میزان مواد شوینده مورد نیاز با توجه به نوع مواد شوینده و نوع شستشو متفاوت است ، بنابراین قسمت پشتی از مواد شوینده را بررسی کنید و همچنین به دنبال هر برچسب در ماشین لباسشویی خود باشید تا دریابید که چقدر از آن استفاده کنید.

 
فقط لباس های خود را در آن ریخته ، اما مراقب باشید که لباس های خود را بیش از حد نپوشانید. برای جابجایی و تمیز کردن لباس ها به فضایی کافی نیاز دارید. برخی از ماشین آلات حتی ممکن است گزینه هایی را نشان دهند که وزن لباس شما کم ، متوسط یا سنگین است. این گزینه میزان آب درون چرخه شستشو را با توجه به حجم بار تنظیم می کند.
دستگاه خود را روشن کنید. حالا تمام کاری که باید انجام دهید ضربه زدن به دکمه است و دستگاه شما برای شست و شو آماده است! اما به یاد داشته باشید که در را ببندید!
 
 
منبع: www.wikihow.com

نظرات بازدیدکنندگان