فناوری هوشمند برای اجاق گاز

فناوری هوشمند برای اجاق گاز

اجاق گاز هوشمند

اجاق گاز هوشمند یک محدوده الکتریکی است که از طریق Wi-Fi یا بلوتوث برای اتصال دستگاه به برنامه همراه استفاده می شود. این برنامه به کاربران امکان می دهد دستگاه را از راه دور کنترل کنند یا عملکردهای اتوماتیک را تنظیم کنند. برخی از آنها همچنین ممکن است دارای کنترل صوتی باشند یا با سایر دستگاههای خانگی هوشمند مانند Amazon Echo یا Google Home ارتباط برقرار کنند. اجاق های هوشمند همه ویژگی های مشابه اجاق های معمولی را دارند ، اما ممکن است دارای تنظیمات قابل انعطاف بیشتری از آشپزخانه باشند و مشعل های القایی باعث می شوند آشپزی سریعتر از همیشه انجام شود.

یک اجاق گاز هوشمند با شبکه خانگی متصل به همراهتان با شما ارتباط برقرار می کند (که ممکن است شامل سایر لوازم هوشمند مانند ماشین ظرفشویی های هوشمند ، مایکروویو های هوشمند یا یخچال های هوشمند) باشد و فناوری آشپزی پیشرفته ای را برای پخت و پز بیشتر فراهم می کند. شما می توانید دمای پخت و پز را از طریق تلفن هوشمند یا تب لت خود تنظیم کنید تا بدون ترک صندلی خود از راه دور همه چیز را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید: ویتامین کیت چیست ؟

علاوه بر این ، اجاق گازهای هوشمند و دامنه های هوشمند ممکن است شامل برخی یا تمام این ویژگی ها باشند:

-اتصال Wi-Fi برای کنترل برخی از ویژگی ها از تلفن هوشمند یا حتی با صدای شما با استفاده از Alexa's Amazon ، دستیار Google یا Bixby سامسونگ.

-می توانید اجاق گاز را برای گرم کردن ، تنظیم دمای پخت و پز کردن از هر کجا با استفاده از تلفن هوشمند خود تنظیم کنید.
-تنظیمات چرخه ای اجاق گاز گسترده شامل پخت ، پخت و پز ، گرم کردن.
-انواع مختلفی از فن آوری گرمایش و پخت و پز باعث می شود غذاها به طور یکنواخت و سریع تر پخته شوند ، از جمله انتقال حرارت ، عناصر گرمایش مادون قرمز و اضافه کردن یا جابجایی عناصر گرمایش سنتی برای پخت و پز دقیق تر.
-بسیاری از مدل های کوره هوشمند دو فضای اجاق جداگانه را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد غذاهای مختلف را همزمان با دماهای مختلف طبخ کنید.
-برنامه هایی مانند Yummly وصل کنید که مراحل دستور العمل را ارائه می دهند و می توانند به طور خودکار فر را در تنظیم دمای صحیح قرار دهد ، غذای مناسب را برای مدت زمان مناسب بپزند و سپس بر اساس دستور العمل ، خود را خاموش کنند.
-این اجاق گاز ها چندین مدل برد هوشمند گزینه سوخت دوگانه را ارائه می دهند که در اجاق گاز از گاز استفاده می شود و یا الکتریکی هستند که برای بهترین تجربه آشپزی در هر دو مورد استفاده می قرار می گیرند.
-هنگام خنک شدن اجاق گاز ، هنگام خاموش شدن تایمر ، یا در صورت بروز مشکل در دستگاه ، اخطار دریافت می کنید.
-پوشش های جدید مقاوم در برابر آهک در اجاق ها.

یک اجاق گاز هوشمند چگونه کار می کند؟

یک اجاق گاز هوشمند در آشپزخانه قابلیت تنظیم از تمام نقاط را برای شما ارائه می دهد. در حالی که یک اجاق گاز بهترین دقت در دمای پخت و پز را ارائه می دهد ، آشپزخانه های برقی جایی هستند که فناوری و ویژگی های جدیدی در آن پیدا می شوند.

-انواع مختلفی از مشعل ها به شما امکان می دهند به روش های جدیدی آشپزی کنید. این شامل مشعل های القایی است که از انرژی الکترومغناطیسی برای پختن مواد غذایی استفاده می کنند و به کار اجاق گاز از جنس استنلس استیل یا چدن نیاز دارند و مشعل های چند عنصر وجود دارد.
- مشعلهای برق نیازهای شدید پخت و پز مانند آب جوش یا غذاهای حاوی غذاها را تأمین می کنند.
-مشعل های بجوش و خروش آمده غذاها را گرم نگه می دارد و سایر موارد پخت و پز را تمام می کنند و از انرژی کمتری استفاده می کنند.
-برای ایجاد دو یا چند مشعل از یک عنصر پل استفاده کنید تا یک سطح بزرگ پخت و پز برای وسایل آشپزخانه یا پهنای وسیع ایجاد شود.
-پلوپزهای شیشه ای سرامیکی صاف ، به راحتی تمیز می شوند و شامل چراغ های نشانگر می شوند تا نشان دهند کدام مناطق هنوز داغ هستند.

اگر نمی توانید محدوده آشپزخانه هوشمند جدید را تحمل کنید اما علاقه ای به ایجاد آن دارید می توانید یک کابل هوشمند ویژه برای اجاق گاز خود خریداری کنید. دامنه اجاق گاز شما ابتدا به پلاگین هوشمند وصل می شود و سپس پلاگین هوشمند برای محدوده آشپزخانه شما به پریز برق وصل می شود. بیایید نگاهی اجمالی بیندازیم که چگونه این افزونه ویژه ویژگیهای فناوری هوشمند را به محدوده فرهای موجود شما اضافه می کند.

اتصال WIFI


اتصال Wi-Fi به آن اجازه می دهد تا هشدارهایی را به تلفن هوشمند شما ارسال کند و آن را در شبکه خانگی هوشمند متصل شده شما ادغام کند.
سازگار با گزینه های کنترل صدا مانند Google Assistant و Alexa's Amazon.
عادت های آشپزی را به مرور زمان می آموزد و هنگامی که اجاق گاز مدت طولانی تر از حد معمول روشن باشد ، به شما هشدار می دهد.
هربار هشدار و خاموش کردن فرش یا اجاق گاز دریافت می کنید.
از فناوری Geofencing استفاده می کند تا تعیین کند که محل تلفن هوشمند شما را نشان دهد شما ممکن است بدون خاموش کردن اجاق گاز از خانه خارج شده باشید و یک هشدار برای شما ارسال می کند یا محدوده را خاموش می کند تا از آتش سوزی تصادفی در خانه جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: مقایسه بهترین برند های اجاق گاز

نگرانی های رایج در مورد محدوده اجاق گازهای هوشمند

محدوده قیمت اجاق گاز هوشمند یک سرمایه گذاری جدی است و قیمت آن از حدود 3،000 دلار تا بیش از 10،000 دلار برای مدلهای بسیار رده بالا است. بگذارید برخی از نگرانی های رایج را که خریداران هنگام سرمایه گذاری در یک محدوده هوشمند دارند ، مرور کنیم.
آیا اجاق گاز هوشمند برای استفاده پیچیده است؟

با وجود همه فن آوری های مختلف پخت و پز که در محدوده های هوشمند موجود است ، این نگرانی قابل درک است. در حالی که اجاق گاز هوشمند به شما امکان می دهد برخی از این گزینه های مختلف آشپزی را راحت تر در دسترس داشته باشید

منبع: lifewire.com

نظرات بازدیدکنندگان