نحوه کار چرخ گوشت

نحوه کار چرخ گوشت

نحوه کار چرخ گوشت

چرخ گوشت (که در انگلیس نیز "گوشت چرخ گوشت" نامیده می شود) یک دستگاه آشپزخانه برای خرد کردن ریز ("چرخ خلال") و / یا مخلوط کردن گوشت خام یا پخته شده ، ماهی ، سبزیجات یا مواد غذایی مشابه است. به عنوان مثال ابزارهایی مانند چاقوی چرخ خیاطی را جایگزین می کند که برای تولید گوشت چرخ کرده و غیره نیز تولید می شود. تولید کننده مواد غذایی خرد شده را درون قیف می اندازد که در بالای چرخ قرار می گیرد. از آنجا مواد به یک نقاله پیچ افقی می روند. این نوار نقاله پیچ که از طریق یک چرخ دستی یا موتور الکتریکی تغذیه می شود ، مواد غذایی را خرد کرده و تا حدی مخلوط می کند. در انتهای نقاله پیچ چاقو وجود دارد که مستقیماً در جلوی صفحه سوراخ ثابت نصب شده است. در این حالت گوشت چرخ کرده از دستگاه خارج می شود. ریز بودن گوشت به اندازه سوراخ های صفحه بستگی دارد.

با تغییر صفحه سوراخ نیز می توان از تولید آرد سوخاری یا پر کردن روکش سوسیس استفاده کرد. پس از ریزش از نگهدارنده ، می توان صفحه سوراخ را تغییر داد. با برداشتن پیچ ثابت ، می توان ماشین را به طور کامل برای تمیز کردن جدا کرد. علاوه بر چرخ های دستی یا موتوری که در داخل کشور وجود دارد ، کارخانه های مخصوص کارد و چنگال (مثلاً کارد و چنگال مغازه یا مغازه ها) و برای صنایع غذایی نیز وجود دارد. برخی از ماشینهای بزرگ قادر به تولید چندین تن در ساعت هستند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی و توضیح یخچال های ساید بای ساید

 

تاریخچه ی چرخ گوشت


اولین چرخ گوشت در قرن نوزدهم توسط یکی از انقلابیون آلمانی به نام کارل فریدریش مسیحی لودویگ فریهر درا فون سائوربرون که همچنین به کارل درایس معروف است ، اختراع شد. اولین شکل چرخ گوشت ، گوشت چرخانده شده درون یک صفحه فلزی بود که دارای چندین سوراخ کوچک بود و در نتیجه رشته های بلند و باریک گوشت وجود داشت. با گذشت زمان ، دستگاههای میلگرد دستی از طریق برق کار می کردند بوجود آمد .
چرخ های گوشتی برقی که امروزه می شناسیم می توانند چندین پوند گوشت را به راحتی و یکنواخت پردازش کنند. مدلهای فعلی چرخ گوشت های برقی دارای پیوست های مختلفی برای اضافه کردن کارایی هستند ، مانند سوسیس ، کباب و آبمیوه گیری ، که روش استفاده از چرخ گوشت را بسیار گسترش داده است.

واحد میکسر

نمونه ای از ساخت سوسیس با چرخ گوشت

ویژگی اصلی اختیاری برای چرخ های بزرگتر واحد میکسر است. با استفاده از این واحد می توان انواع مختلف گوشت (به عنوان مثال گوشت گاو یا گوشت خوک) را با یکدیگر مخلوط کرد و / یا می توان قبل از خرد کردن آن ، گوشت را با مواد افزودنی مانند نمک یا ادویه مخلوط کرد. بدون وجود چنین واحد میکسر ، مواد افزودنی باید بعد از آسیاب کردن آن در گوشت مخلوط شوند ، که بر روی طعم و ظاهر اکثر محصولات تأثیر منفی می گذارد.

 
از چرخ های گوشتی تجاری و خانگی استفاده کنید

چرخ های گوشتی تجاری برای پردازش هزاران پوند گوشت در ساعت استفاده می شوند. چرخ های گوشتی منجمد می توانند بلوک های یخ زده گوشت ، بیکن و گوشت جدا شده مکانیکی را تا دمای 25 درجه سانتیگراد پردازش کنند. بلوک های یخ زده می توانند از 90x50x15 سانتی متر تا 90x50x20 سانتی متر و قدرت اعمال شده از 8.000 کیلوگرم تا 12.000 کیلوگرم باشد. .

در چرخ های گوشتی صنعتی از دو نوع درایو مختلف استفاده شده است ، یک درایو تک لایه ، که ایده آل برای خرد کردن بلوک های گوشتی منجمد با استفاده از یک تک چرخ و یک درایو دو نسخه است که هرچند چاقوی برش را با استفاده از آنگر فشار می دهد و محصول را هل می دهد. سپس از یک صفحه سوراخ شده عبور میدهد.

گوشت توسط میخچه به تیغه برش ستاره تبدیل می شود. پس از قطع گوشت ، سطح برش دوم آن ، شبیه بشقاب می شود. این صفحه باعث افزایش بیشتر اندازه محصول می شود و هرگونه رسوب چربی را از بین می برد. یک نمونه از چرخ های گوشتی صنعتی بسیار رایج می تواند گوشت چرخ گوشتی هوبارت 48/22 باشد که بسیاری از موارد را قطع می کند.

 

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده صحیح از هود آشپزخانه

 

مزایای استفاده از چرخ گوشت

هنگامی که در آشپزخانه خود گوشت را خرد می کنید ، می توانید از مزایای زیادی نسبت به خرید گوشتی که در فروشگاه ها به فروش می رسد برخوردار شوید. بیایید نگاهی به برخی از این مزایا بیندازیم.

پاکیزگی - آسیاب کردن گوشت در آشپزخانه شما به این معنی است که می توانید از داشتن مواد نگهدارنده پاک و تمیز آگاه باشید. شما همچنین مطمئن هستید که گوشت زمان زیادی را در قفسه سوپر مارکت نگذرانده است و گوشت  آن تازه است.


اقتصادی - خرید گوشت از سوپر مارکت یا فروشگاه قصاب می تواند گران باشد ، اما وقتی آن را در خانه خرد کنید ، می توانید در دراز مدت پول زیادی را پس انداز کنید.


انتخاب بیشتر - وقتی گوشت را در خانه خرد می کنید ، می توانید محصول نهایی را همانطور که می خواهید بدست آورید. این که آیا شما می خواهید آن را ترکیبی از گوشت های مختلف یا یک بافت خاص باشد ، می توانید با چرخ گوشت به همه اینها و موارد دیگر برسید.


پیوست های بی نظیر - با استفاده از چرخ گوشت می توانید از طیف وسیعی از پیوست ها استفاده کنید تا نتیجه نهایی مورد انتظاراز گوشت را بدست آورید. از تهیه سوسیس گرفته تا گوشت چرخ کرده و استخوان برای غذای حیوانات اهلی ، می توانید با استفاده از ضمیمه ها ، این کار را تمام و بیشتر انجام دهید.

منبع: en.wikipedia.org

نظرات بازدیدکنندگان