نحوه استفاده از دستگاه قهوه ساز

نحوه استفاده از دستگاه قهوه ساز

نحوه استفاده از دستگاه قهوه ساز

خوردن قهوه بخشی از کارهای روزمره مردم است. فقط در ایالات متحده ، میلیون ها نفر روزانه قهوه می نوشند. اگر تا به حال از دستگاه قهوه استفاده نکرده اید ، روند تولید و دم کردن آن را به شما آموزش میدهیم. از این مراحل ساده برای تهیه یک فنجان خوشمزه از ترکیب قهوه مورد علاقه خود استفاده کنید.

  بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب وخرید ماشین ظرفشویی  

قهوه سازی اساسی

یک فیلتر قهوه را درون سبد فیلتر اضافه کنید. در حالی که می توان از فیلترهای طبیعی یا سفید کننده استفاده کرد ، پیشنهاد می شود از یک نوع غیر عمومی استفاده شود. فیلترهای ژنرال ارزان قیمت برای نتایج خوب اعتماد کمتری دارند.

بسیاری از قهوه سازها با فیلتر مش مخصوص خود همراه هستند. اگر در دسترس باشد ، معمولاً ساده ترین روش است. از یک فیلتر مخصوص سازنده قهوه استفاده کنید نه یک کاغذ.

قهوه را اندازه بگیرید. هرچه قهوه بیشتری می خواهید درست کنید. بسته به نوع قهوه شما و نوع قهوه ای که درست می کنید ، ممکن است نسبت قهوه به آب متفاوت باشد. نسبت استاندارد حدود 2 قاشق غذاخوری برای هر 6 اونس آب مورد نظر برای تهیه آن است (یا یک درب چرخ قهوه کامل ، نه بیشتر). بهتر است هنگام تصمیم گیری در مورد نسبت قهوه و آب ، راهنمای تولید  قهوه خود را مطالعه کنید.

مخلوط های مخصوص قهوه ممکن است نسبت قهوه / آب خاصی داشته باشند - بیشتر مخلوط های قهوه دستورالعمل های مربوط را در بسته بندی خود دارند. حتما از یک قاشق غذاخوری استفاده کنید. بیشترقهوه ساز ها با یک قاشق چایخوری همراه هستند. دستورالعمل ها را بخوانید تا ببینید که چند قاشق  نیاز دارید.

آب کافی را برای دم کردن قهوه خود اندازه بگیرید. برای اندازه گیری می توانید از خطوط اندازه گیری روی ظرف قهوه یا کنار دستگاه قهوه ساز استفاده کنید. از ظرف قهوه برای ریختن آب در قهوه ساز استفاده کنید - معمولاً یک فضای باز در پشت یا بالای فیلتر وجود دارد.

برای مصرف کنندگان قهوه ساز برای اولین بار ، ممکن است وسوسه کننده باشد که آب را مستقیماً درون سبد فیلتر بریزید. این کار را نکنید. آب را داخل محفظه در نظر گرفته شده در زمان معین بریزید. بعد از ریختن ، قابلمه قهوه را دوباره روی گاز گرم کنید.

قهوه ساز را وصل کرده و روشن کنید. برخی از قهوه ساز ها شروع به دم کردن قهوه به صورت خودکار می کنند در حالی که برخی دیگر یک تنظیم زمان دستی دارند.

صبر کنید تا قهوه کاملا قبل از ریختن دم شود. برخی از قهوه ساز ها دارای یک حالت "مکث" هستند که به شما امکان می دهد روند تولید دم کرده را نگه داشته و یک فنجان را قبل از اتمام آن پر کنید.

اگر از فیلتر کاغذ استفاده کرده اید ، بلافاصله آنرا دور بیندازید.

اگر از فیلتر مش استفاده کرده اید ، کافی است قهوه ها را در زباله ها ریخته و یا آنها را دوباره بازیافت کنید و فیلتر را بشویید.

  بیشتر بخوانید: نحوه استفاده صحیح از هود آشپزخانه  

بیشترین بهره را از قهوه خود بگیرید

از دانه های تازه تازه که به درستی ذخیره شده استفاده کنید. برای داشتن یک قهوه تازه تر و خوش طعم تر ، باید دانه های قهوه تازه خریداری کنید و خود آنها را خرد کنید ، نه اینکه بخواهید قهوه ای از قبل خرد شده خریداری کنید. طعم قهوه از ترکیبات خوش طعم داخل سلولهای لوبیای قهوه ناشی می شود. هنگامی که کنده می شود ، فضای داخلی دانه قهوه در معرض هوا قرار می گیرد و به مرور زمان با آن واکنش نشان می دهد و باعث می شود قهوه بخشی از عطر خود را از دست دهد.

حتما دانه های قهوه خود را در یک ظرف محکم بدون هوا ذخیره کنید. قهوه خاصیت جذب بو دارد. متأسفانه ، این بدان معناست که اگر قهوه در محفظه محکم هوا بسته نشود ، ممکن است قهوه ای بو دار داشته باشید!

برخی توصیه می کنند در صورت استفاده از آن در طی یك هفته  دانه های قهوه را در یخچال نگه دارید و هر نوع لوبیا را كه چند هفته دیگر استفاده نمی شود به فریزر منتقل كنید. برخی دیگر ترجیح می دهند آنها را در مکانی خنک و تاریک نگه دارید.

نگهداری قهوه ساز

قهوه ساز خود را تمیز کنید. دستگاههای قهوه مانند هر تجهیزات دیگری که از مقادیر قابل توجهی آب گرم استفاده می کنند می توانند با گذشت زمان رسوبات معدنی را جمع کنند. این رسوبات می توانند طعم تند به قهوه بدهند. به طور مرتب قهوه ساز خود را برای بهترین مزه قهوه تمیز کنید. راهنمای ما در مورد چگونگی تمیز کردن قهوه ساز را ببینید:

اگر دستگاه قهوه شما در هنگام استفاده از بو و رسوب قابل مشاهده ای برخوردار نیست یا اگر آخرین باری را که دستگاه قهوه خود را تمیز کرده اید به یاد نمی آورید ، احتمالاً زمان آن رسیده است تا آن را تمیز کنید.

برای طعم مطلوب ممکن است روشهای مختلف تولید قهوه نیاز به آسیاب های درشت یا ضخیم تری داشته باشد. از آنجا که لوبیای زمین ترکیبات عطر و طعم خود را با آب تبادل می کند ، تغییر درشت (و بنابراین سطح کلی سطح که می توان با آن آب را لمس کرد) زمین می تواند بر طعم نهایی تأثیر بگذارد. به طور کلی هرچه مدت زمان بیشتری برای تولید دم آب لازم باشد قهوه و آب با یکدیگر در تماس باشند ، بهنتر است دانه های قهوه را درشت خرد می کنیم.

از درجه حرارت مناسب برای مواد تشکیل دهنده خود استفاده کنید. برای فرآیندهای دم کردن ، آب باید در حدود 195-205 درجه فارنهایت (91-96 درجه سانتیگراد) و یا کمی زیر دمای جوش باشد. آب سردتر طعم کافی از دانه های قهوه را استخراج نمی کند ، در حالی که آب گرم می تواند  روی طعم آن اثر بگذارد.

اگر آب قهوه خود را به جوش آورده اید ، اجازه دهید آب به جوش آید ، سپس قبل از ریختن ، حدود 1 دقیقه از منبع گرما خارج کنید. اگر شما در حال ساختن اسپرسو هستید ، باید اجازه دهید لوبیا قبل از دم کردن به دمای اتاق برسد.  از آنجا که دم کردن اسپرسو از آب نسبتاً کمی استفاده می کند که در مدت زمان نسبتاً کوتاهی با قهوه در تماس است ، لوبیا سرد می تواند در واقع فرآیند استخراج را تحت تأثیر قرار دهد.

 

منبع: www.wikihow.com

نظرات بازدیدکنندگان